26 apr. 2015

Naked Cake

I går blev det och göra en snabbtårta eftersom jag ville ha nåt att fika med efter grillningen och de blev en naken tårta som de kallas för eller Naked Cakes låter ju bättre.Mer populära i Usa än Sverige men är nog Amerikan i grunden för den blev en hit ,slippa hålla på med smörkräm och täcka med mmf.Sparar en massa tid och blir t.om godare.Blev en tre lika delar botten med smak av vanilj,vaniljkräm i alla lagren och även toppade med de ett lager och färska jordgubbar som jag dekorerade med mjölkchoklad.Gudomligt gott,och hade även grädde vid sidan om för den som ville ha,inlagda mandariner och ananas.
Tårtbrickan kommer från Siluett.se





Tårtbotten:
3lika delar

Fyllning:
Vaniljkräm

Dekoration:
Färska jordgubbar &
choklad

Gör så här:
1.Lägg lika delar av ägg,socker,vetemjöl/potatismjöl i 3 glas och de ska vara lika mycket i dem.
2.Tillsätt bakpulver,jag använde 1.5tsk och 1tsk vaniljsocker.
3.Vispa ägg , socker och vaniljsocker ljust och pösigt.
4.Sikta i vetemjöl/potatismjöl och bakpulver och rör om med en slickepott.
5.Häll i 1msk rapsolja i smeten och rör om.Häll sedan i en insmorad bakform i stl 15cm och
  sätt in i ugnen på 175g tills den blir färdig.Tog ca 30-35min.
6.När tårtbotten har svalnat så är de bara och fylla lagren med vaniljkräm.Jag fuskade och körde
   vaniljmarsan och la på.Dekorerade med skivade jordgubbar och spritsade på smält choklad.
Enkelt och gott

Kram

1 kommentar: