13 aug. 2014

Vaniljpannacotta Lchf

Lchf är en livsstil som ja från och till har hållt mig till då ja är sockerberoende och de är skönt att få kunna äta gott men ändå vara bra för en.Lchf pannacotta gör så att ens sug blir still och är riktigt gott att få unna sig då och då istället för de traditionella bakverken.Tänk dig att få en sådan här tallrik framför sig de tackar man ju inte nej till.



Ingredienser:

3st små hermestas sötningsmedel
1st Nypa vaniljpulver eller 1 st vaniljstång
2st gelatinblad
3.5dl vispgrädde


Kompott:
Jordgubbar
2st hemerstas sötningsmedel

Gör så här:
1.Lägg gelatinbladen i blöt.Under tiden häll grädde i en kastrull tillsammans med vaniljpulver/
   skrapa ur vaniljstångens små frö och tillsätt i grädden och låt koka upp ca 5min.Tillsätt sötnings-
   medlet.Ta bort kastrull från plattan.
2.Krama ur gelatinbladen och tillsätt i den varma grädden.Vispa de så de blir slätt med en handvisp.
3.Häll upp i en form/glas och ställ in i kylskåpet ett par timmar.
4.Jag använde mig av en teflonplåt som är avsedd för att göra Whoopie pies med( http://www.tartdecor.se/teflonbakform-heart-whoopie-pie.html ).Lägg plastfolie mellan
   så de blir lättare att få ut dem.
5.Sen är det bara att göra en kompott med bär och sötningsmedel.Jag använde mig av jordgubbar som
   ja la i en kastrull tillsammans med två styck sötningsmedel och lät de koka upp.
6.Häll upp lite av bärkompotten på en tallrik och lägg i en pannacotta hjärta och servera.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar